مشاوره تلفنی رزرو وقت
خدمات ویژه برای شرکت های ثبت شده در آلمان

حسابداری و مشاوره مالیاتی در آلمان

حسابداری و مشاوره مالیاتی در آلمان

حسابداری و مشاوره مالیاتی در آلمان یکی از موضوعاتی‌ست که با ثبت شرکت در این کشور اهمیت پیدا می کند. ثبت شرکت در آلمان و دریافت اقامت مستلزم برخورداری از خدمات حسابداری و مشاوره مالیاتی دقیق است.

 

چرا حسابداری و مشاوره مالیاتی در آلمان مهم است؟

آلمان کشوری صنعتی است که بخش عمده درآمد دولت از محل مالیات‌های دریافت شده تأمین می شود لذا با سیستمی منظم و یکپارچه، همه شرکت‌ها و اشخاص جهت پرداخت صحیح و به موقع مالیات‌ها تحت نظارت می باشند.

در واقع تمدید اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت و تبدیل آن از اقامت موقت به اقامت دائم مستقیماً با میزان فعالیت‌های شرکت و ترازهای مالی تنظیم شده توسط حسابدار شما مرتبط می باشد.

 

یکی از بزرگترین مزیت‌های ثبت شرکت در آلمان، امکان دریافت اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت است که در مطلب زیر بیشتر در مورد آن توضیح داده‌ایم.

اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت

 

مالیات ثبت شركت در آلمان

بصورت ساده متقاضيان ثبت شركت در آلمان پس از اخذ اقامت بلند مدت ملزم به پرداخت دو نوع ماليات هستند. اول ماليات وضع شده به درآمد شركت كه فرمول محاسبه آن در ايالات مختلف، متفاوت است ولي متوسط آن بين ٣١ تا ٣٥ درصد درآمد خالص مي باشد، دوم ماليات بر درآمد مديرعامل شركت است كه متناسب با حقوق، مجرد و يا متاهل بودن، داشتن فرزند و غيره متغير است و متناسب با مبلغ پرداختي بصورت پلكاني تغيير خواهد كرد.

در آلمان مبلغ ماليات بر ارزش افزوده (VAT) معادل ١٩٪؜ ارزش فاكتورهاي صادره مي باشد. شرکت برای تمام خریدهای خود می تواند مبلغ ١٩٪؜ مالیات بر ارزش افزوده را دریافت نماید و به موازات در صورت دریافت این مبلغ از مشتریان خود موظف به برگرداندن آن خواهد بود. مبالغ قابل برگشت پس از ثبت در دفاتر و اظهار آنها به اداره مالیات در زمان کوتاهی به حساب شرکت واریز می شود.

 

ثبت شرکت در آلمان یکی از راه های حرفه ای و انتخابی درست در سرمایه گذاری است که مزیت های فراوانی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب زیر را مطالعه فرمایید.

ثبت شرکت در آلمان

 

خدمات حسابداری و مشاوره مالیاتی در آلمان

مدیر شركت موظف است كليه اسناد و مدارك مربوط به خريد و فروش و هزينه‌هاي شركت را بصورت منظم به حسابدار ارسال نمايد. ثبت مدارک در دفاتر متناسب با میزان فعالیت شرکت می تواند بصورت ماهیانه و یا هر سه ماه انجام شود. در صورتی که ثبت دفاتر بصورت سه ماهه انجام شود، حسابدار شما بصورت منظم آنالیز مالی شرکت (Financial Analysis) را در پایان دوره سه ماهه و در قالب جداول استاندارد برای شما ارسال خواهد کرد. این جداول نمایی کلی از فعالیت های شرکت را به شما نشان خواهد داد و فعالیت هر سال را با فعالیت مشابه در سال قبل مقایسه خواهد کرد. مدیران شرکت باید از شروع به فعالیت نسبت به آمار مندرج در این جداول دقت و موشکافی بیشتری داشته باشند؛ به این دلیل که فعالیت مالی باید با بیزینس پلن شرکت طی سه سال آتی هماهنگ باشد.

دریافت حقوق توسط موسس شرکت مستلزم تنظیم قرارداد کاری فی‌مابین مدیرعامل و شرکت می باشد. شرکت باید حقوق تعیین شده را بصورت ماهیانه به حساب شخصی شما واریز نماید. این مبلغ در واقع درآمد شما از محل استخدام در شرکت خودتان خواهد بود و مستلزم پرداخت مالیات می باشد. همچنین هزینه‌های بیمه درمان و بازنشستگی در لیست پرداخت‌های شرکت قرار خواهد گرفت. حسابدار شما بصورت معمول لیستی از هزینه‌های پرداختی را بصورت ماهیانه برای شما ارسال خواهد کرد و شرکت موظف است در زمان مقرر نسبت به پرداخت آنها اقدام نماید. عدم پرداخت به موقع مالیات‌ها منجر به پرداخت جرایم خواهد شد.

بخش دیگری از خدمات مربوط به حسابدار و مشاور مالیاتی شما محاسبه سود و زیان سالانه شرکت و بستن دفاتر در پایان سال مالی است. ضروری است دفاتر مالی شرکت تازه تأسیس شما بدون زیان و با نمایش سود خالص پیش بینی شده در بیزینس پلن شرکت و نهایتاً با درصدی تلورانس قابل قبول بصورت سالانه بسته شود. این مهم مستلزم همکاری نزدیک و تبادل اطلاعات به نحو صحیح با حسابدار و مشاور مالیاتی می باشد و بدیهی است در صورت عدم ارسال اطلاعات و اسناد به شکل قابل قبول و در زمان مقرر ممکن است نتایج مطلوب، به نحوی که رضایت اداره مهاجرت و بازرگانی را فراهم کند، حاصل نشود.

 

سالها فعالیت بعنوان مشاور در خرید صنعتی این فرصت را به من داده است تا از موقعیت های متفاوتی که پیش رو داشته ام، کسب تجربه کنم. این تجارب می تواند در راه اندازی و فعال نمودن شرکت نوپای شما در آلمان مثمرثمر باشد.

مشاوره خرید صنعتی

 

خدمات مالی و حسابداری در آلمان

بصورت خلاصه می توان خدمات مالی و حسابداری قابل عرضه به شرکت تازه تأسیس شما در آلمان را در موضوعات زیر خلاصه کرد:

  • تدوین ترازنامه‌های تجاری و مالی
  • تنظیم صورت های مالیاتی شرکت
  • رسیدگی به کلیه سؤالات مالیاتی
  • پشتیبانی در زمان حسابرسی مالی
  • برنامه ریزی مالیاتی
  • ثبت گزارش مالیات بر ارزش افزوده
  • محاسبه حقوق و دستمزد
  • تکمیل و امضای گزارش‌های آدیت شرکت جهت ارائه به اداره مهاجرت

 

از دیگر خدماتی که باید پس از ثبت شرکت در آلمان از آن بهره ببرید، خدمات حقوقی و خدمات ویرچوال آفیس در آلمان است. در مقالات زیر با این خدمات آشنا می شوید.

خدمات حقوقی در آلمان

خدمات ویرچوال آفیس در آلمان

 

اگر مایل هستید در خصوص حسابداری و موضوعات مربوط به مالیات در آلمان مطالب بیشتری بدانید مطالعه این بخش را ادامه دهید.

 

حسابداری در آلمان

هر شغل عملیاتی یا سازمانی با هر نوع فعالیت اقتصادی نیاز به یک حسابدار دارد. آلمان نیز یک استثنا نیست. در آلمان به حسابداری زبان تجارت می گویند. حسابداری در آلمان را با لقب گزارشگری اطلاعات مالی می شناسند. حسابداری وسیله ای است برای پردازش، اندازه گیری و انتقال کلیه اطلاعات مالی به طرف مربوطه که می تواند مدیریت، طلبکاران و یا سرمایه گذاران باشند. حسابداری در آلمان به گرایش‌های مختلفی نظیر حسابداری مالی، حسابداری مدیریت، حسابداری مالیاتی و حسابرسی تقسیم می شود.

حسابداری مالی معمولا شامل تهیه صورت‌های مالی و گزارش اطلاعات مالی به سازمان‌های درخواست کننده است که معمولا کاربران خارجی هستند و بر اساس استانداردهای بین المللی انجام می شود، در حالی که حسابداری مدیریت معمولا برای اهداف داخلی شرکت و حسب نیاز مدیران شرکت انجام می شود و به اندازه گیری، تجزیه و تحلیل و گزارش هر گونه اطلاعات مورد نیاز مدیریت محدود می شود.

حسابداری مالیاتی اندازه گیری، پردازش و گزارش اطلاعات مالی برای اهداف مالیاتی است که ممکن است در كشورهاي مختلف از اصول حسابداري مالياتي مختلفي برخوردار باشند. حسابرسی، حوزه ای متفاوت است که به بررسی مستقل کلیه داده‌های حسابداری موجود از جمله صورت‌های مالی، سوابق، عملکردها و عملیات مالی متمرکز است که ممکن است برای اهداف داخلی توسط مدیریت درخواست شود.توافق بر میزان هزینه‌های پرداختی به حسابداردر آلمان معمولا با توجه به تعداد فاکتورها، معاملات ورودی و خروجی و گردش مالی سالانه محاسبه می شود.

 

در انتها تاکید می شود که به موازات برنامه ریزی جهت ثبت شرکت در آلمان و دریافت اقامت از موضوعات مربوط به حسابداری و مشاوره مالیاتی در آلمان غافل نشوید. یکی از خدمات قابل عرضه توسط ما انتخاب یک تیم حسابداری و مشاوره مالیاتی قوی برای شرکت نوپای شما خواهد بود که با همکاری نزدیک و تبادل به موقع اطلاعات کلیه نیازهای مجموعه شما را برآورده کند.

 

در صورت تمایل به دریافت اطلاعات تکمیلی با ما تماس حاصل فرمایید و یا با ثبت درخواست مشاوره از طریق فرم زیر، منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

 تماس با ما

 

تماس با دفتر از ایران

۸۸۸۷۱۸۰۸ - ۸۸۸۷۱۸۷۵ - ۸۸۶۵۶۴۷۱

خط ویژه جهت تماس رایگان با آلمان : ۴۱۹۹۵

تماس با واتس اپ : 00491605360268

 

مشاوره خرید صنعتی

خدمات مشاوره اینجانب بیشتر برگرفته از تجارب شخصی طی سال‌های طولانی در پروسه تامین کالا و تجهیزات توسط صنایع  بزرگ و کوچک  در بخش  ماشین آلات ، ابزار آلات، قطعات یدکی، مواد اولیه، مواد معدنی و‌ غیره است.

ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان یک پروسه حقوقی به منظور شروع به فعالیت قانونی در آلمان می‌باشد که بر اساس آن متقاضی می‌تواند جهت دریافت اقامت بلند مدت در آلمان برای خود و افراد خانواده اقدام نماید و پس از دریافت اقامت از مزایای کار و زندگی در آلمان برخوردار شود.

اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت

اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت می تواند مزایای زندگی در آلمان نظير راه اندازی كسب و كار، استفاده از خدمات بيمه درمانی، بيمه بازنشستگی، گشايش حساب بانکی، تحصيل فرزندان در مدارس و دانشگاه های آلمان و اروپا، استفاده از خدمات فاينانس بانک ها و بسياری از مزايای ديگر را برای شما به ارمغان بیاورد.

حسابداری و مشاوره مالیاتی در آلمان

حسابداری و مشاوره مالیاتی در آلمان یکی از موضوعاتی‌ست که با ثبت شرکت در این کشور اهمیت پیدا می کند. ثبت شرکت در آلمان و دریافت اقامت مستلزم برخورداری از خدمات حسابداری و مشاوره مالیاتی دقیق است.

خدمات حقوقی در آلمان

خدمات حقوقی در آلمان مجموعه ای از خدمات است كه توسط وکلای پایه یک در آلمان بر اساس قوانین کسب و کار، قوانین تجارت، قوانین بانکداری، قوانین قرارداد ‌های تجاری و قوانین مهاجرت به متقاضیان ارائه می شود.

خدمات ویرچوال آفیس در آلمان

خدمات ویرچوال آفیس در آلمان از دیگر خدمات گروه ماست. شما پس از ثبت شرکت در آلمان و بویژه بندر هامبورگ نیاز به یک دفتر اداری برای رسیدگی به امور اداری، دریافت و ارسال نامه ها دارید. از آنجایی که این امکان برای شما وجود ندارد، ما اقدام به ارائه خدمات ویرچوال آفیس در آلمان کرده ایم.